November 19, 2012

Couple like bestfriend?

Hello everyone that don't care about their social life *gimme five*

"Somehow aku rase Lou-eee and El itu adalah couple yang macam best friend. I like that =3"

"Itu la yang aku fikir tadi, tapi aku takkan mengaku persamaan diantara Louee - El dengan Kau - Jombie"

Correction, aku dan Jombie bukan couple but we are friend with mutual feeling, ehem2.. We like each other, that "l word" together. Not lust but love owkie? but we not a couple. It is a big NO - NO. I know it sounds weird.

"Mane ade orang yang dah sayang, bercintan - cintu bagai nak rak bukan couple pulak? Menipu betul la Ash ni! Pttuuiihh!"

Relaks bruh~ kat situ la yang membezakan korang ngan aku yang something ni haha. Korang ni, asal sayang sikit terus nak couple. Terus nak kongkong? ngongkong? over protective? *or apa-apa la word and ejaan yang betul* awek and pakwe korang. Belum kahwin pun nak mengada - ngada. Ni ada cerita pasal kawan aku yang salah tafsir couple ni. Aku cerita pada entry lain la. Kali ni pasal aku dulu yee? ahaks~ Yup. Kitorang bukan couple. We never declare anything like that. Prinsip kitorang, tak kan couple and dah cukup masa, duit and semuanya, kahwin terus. Apa class couple bruh? Kalau nak, kahwin terus la, baru la halal perhubungan tu.



Aku and si Jombie (and of course tu bukan nama sebenar dia, haha)  tu, kalau cakap pakai aku-kau tau? besumpah seranah, dia cakap ngan aku macam dia cakap ngan kawan laki dia. Tak beradab. Aku pun camtu jugak hahaha. Takdak nya mau guna sayang, honeydew, honey star, baby, bee, lebah, ilhamku, cintaku uurrrgghhh!!!! Oh Lord~ geli siot aku ok? One part kitorang kasar - kasar, cakap macam orang nak gaduh (walaupun sebenarnya tak) in the end, we love each other.

Dia nak keluar ngan kawan dia seharian and tak mesej aku, go ahead.
Dia dok lepak dengan perempuan and cakap bukan main rancak sambil begelak ketawa depan aku, go ahead
Dia nak keluar pergi mana-mana and lupa or tak bagi tau aku, aku tak marah and go ahead.

Seriously, korang akan cakap yang aku ni telampau berlembut hati la, itu la, ini la, reason aku dua je
1. Aku percayakan dia. Seriously sangat2
2. Apa hak aku nak mengongkong dia? Aku bukannya isteri dia pun

Perhubungan kitorang dimulakan dengan kawan, kepercayaan dan tak fake with each other. Aku rasa paling penting tu adalah tak fake with each other. Selalunya, kalau couple ni, peerrgghh~ cakap bukan main lemah lembut, jadi sebaik-baik manusia, cakap pun sopan - sopan je sedangkan realitinya perangai cam haktuuiihh. Pasal tu la, ada kes lepas kahwin si isteri mengadu perangai si suami tak sama macam time couple and vice versa. Why? Sebab time couple tu sibuk nak create a new identity yang memang bukan identiti sebenar supaya orang yang nak dingorat tu tertarik kat kita. See? dari mula lagi dah tak jujur apatah lagi hari - hari yang seterusnya.

Pasal tu aku and si Jombie tu, kitorang buat perangai sendiri je supaya dia memang tahu perangai aku sebenarnya macam mana and aku tahu perangai dia macam mana. Now, kitorang memang get along very well sebab apa yang dia nampak kat aku adalah diri aku yang sebenar bukannya Ash yang belagak baik and berperangai mulia macam angel. Dia tahu keburukan dan kebaikan aku seperti mana aku tahu baik and buruk perangai dia.


P/s : Aku cari lelaki bukannya nak dibuat jadi couple but I looking for someone that can be my husband =)