November 21, 2012

They Reaction

Hello dude and dudette =)

This happen a long time ago. Masa tu, aku dan geng aku on the way jalan kaki nak g makan kat KFC. Kitorang cakap pasal nak plan g ntah ke mana aku lupa untuk esok harinya. Kawan aku tu, sepasang couple and my partner in crime, empat orang la kitorang time tu. Berlaku la perbualan antara kitorang

Aku : Jadi ke nak kuar esok hari?
Partner in crime : Aku on je. So Mrs Couple, kau nak join kitorang ke tak esok?
Mr Couple : Amboi bruh~ aku ni boyfriend die, kau tak tanya aku pulak samada aku suruh tak dia join korang
Aku : Kau bukannya suami dia pun, buat apa nak mintak kebenaran?
Partner in Crime : ...................
Mr Couple : ..................
Mrs Couple : .............
Aku : *cakap lam hati* Oh Gosh!

Serius time dalam perjalanan tu kitorang diam je. Sampai la satu part my partner in crime tanya aku "kenapa kau cakap camtu tadi?" Aku jawab je la benda tu spontan kluar. Aku tak terniat pun and both of us wonder apa agaknya reaksi mereka berdua time aku jawab camtu tadi.

Tapi memang betul pun, apa hak mamat tu sampai perlu mintak permission dia. Kalau dah kahwin, baru la si Mrs Couple WAJIB mintak permission kalau nak kuar g mana-mana. Dosa tau kalau perempuan dah kahwin nak kuar tak mintak permission dari suami die.

Aku rasa kebanyakan alasan remaja zaman sekarang, sebab nak memupuk kepercayaan dan so on supaya time kahwin nanti senang sebab time couple dah amalkan perangai and adat serta hukum2 orang yang dah berkahwin ni. Tapi benda tu la yang salah owkie? Sebab sebesar universe bezanya antara orang yang masih couple and yang dah kahwin. Aku ni part2 agama tak la bagus sangat. Tapi tau la hukum ni sikit2.

Macam aku and Jombie, tak payah nak mintak permission pun, tak payah nak salam cium tangan, panggil sayang, ucap I love you, muah2 tetiap hari bahagia jugak kitorang and seriously, more than a year kitorang memegang status friends with mutual feeling tapi tak penah bergaduh owkie?



Please dude and dudette sekalian, agak2 la sikit kalau bercouple tu, tahu batas and jangan belagak macam confirm korang akan jadi suami isteri. Macam aku and Jombie pun, kitorang not put too much hope and just follow with the flow. Kalau memang jodoh and aku pemegang tulang rusuk die *cheewwaahh~* ada la kitorang nikah nanti. Pape pun enjoy la dulu kehidupan yang belum memegang status sebagai seorang isteri, ahaks~

P/s : A good relation doesn't need any promises, terms or condition, just two people who can understand and trust each otherPhotobucket